Realitat virtual

Una nova manera d'aprendre idiomes

The Edutainment és un projecte que s’inclou en el món de l’aprenentatge d’idiomes i que anirem desenvolupant. La paraula edutainment és una combinació de les dues paraules angleses “education” i “entertainment”. 

L’avenç de la tecnologia digital ha influenciat molt positivament el món de l’aprenentatge d’idiomes. A més de mètodes tradicionals i efectius, en la nostra metodologia hem incorporat l’eina més puntera del mercat actual: la realitat virtual (RV).

Amb els nostres anys d’experiència hem conegut diferents mètodes i formes d’aprenentatge, que hem pogut aplicar per poder millorar de manera efectiva les capacitats lingüístiques del nostre alumnat. Actualment l’eina més innovadora que s’aplica a l’aprenentatge de llengües són les ulleres RV que ens transporten a una realitat virtual. Amb aquesta tecnologia, proporcionem una experiència d'aprenentatge única i enriquidora amb avantatges educatius ( sempre aplicada de manera proporcionada i amb uns objectius clars).

Paradoxalment, creiem fermament que el contacte humà és indispensable en aquesta aventura i per això, en els nostres cursos, segons el nivell i l’alumnat, sempre utilitzem la realitat virtual de forma híbrida: combinem tasques amb ulleres però sempre hi ha suport humà extern.

Un dels nostres projectes per utilitzar la realitat virtual en el món de l’aprenentatge d’idiomes està basat en el concepte d’edutainment: la combinació d’ “Education” i “Entertainment”.

En un món en continua transformació digital i tecnològica les maneres d’aprendre dels nostres alumnes també estan canviant, i també ho ha de fer l’ensenyament. Són canvis a tenir present i , en la mesura correcta, és important que ho adaptem a la nostra metodologia.

L’edutainment parteix de la premissa que si aprenem des de la diversió i l’entreteniment, els aprenentatges duren més, són més fàcils de transmetre i d’assimilar. És similar a una metodologia basada en didàctica del joc i de l’aprenentatge, però aquí la tecnologia hi apareix amb major percentatge.